Strona główna O Klubie Rywalizacja Szkół Sekcje Galeria Archiwum
O klubie: Władze klubu Statut Sprawozdanie

STATUT MIĘDZYSZKOLNEGO KLUBU SPORTOWEGO "SPARTAKUS"

W NIEPOŁOMICACH

 

Rozdział 1

Nazwa, teren działania, siedziba i charakter prawny

 

§1

Międzyszkolny Klub Sportowy " S P A R  T A K U S " zwany dalej "Klubem" jest stowarzyszeniem zrzeszającym uczniów szkół podstawowych i średnich, rodziców uczniów, nauczycieli i sympatyków.

 

§2

  1. Terenem działania Klubu jest obszar województwa krakowskiego.
  2. Siedzibą Klubu jest Miasto Niepołomice.

 

§3

Klub jest stowarzyszeniem zarejestrowanym i z tego tytułu po siada osobowość prawną.

 

§4

Klub działa zgodnie z Ustawą o Kulturze Fizycznej, Ustawą "Prawo o Stowarzyszeniach", Ustawą o Systemie Oświaty oraz niniejszym Statutem i Uchwałami Władz Klubu.

 

§5

Klub używa pieczęci o treści: Międzyszkolny Klub Sportowy "SPARTAKUS" w Niepołomicach

 

Rozdział 2

Cel i środki działania.

 

§6

Celem Klubu jest:

  1. Programowanie i organizowanie życia sportowego uczniów w oparciu o możliwości techniczne szkół oraz o pomoc orga­nizacyjna i materialną rodziców i sympatyków Klubu.
  2. Angażowanie wszystkich uczniów do różnorodnych form aktywnoś­ci fizycznej dostosowanych, do wiekuj stopnia sprawności i za­interesowań sportowych.
  3. Uczestniczenie w różnych przejawach i formach życia sportowego organizowanych na obszarze działania samorządu terytorialnego i poza nim.
  4. Organizowanie dodatkowych zajęć sportowych w celu wszechstronnego kształtowania młodych organizmów pod względem sprawności fizycznej i umysłowej.
  5. Programowanie i organizowanie działalności sportowej ze szczególnym uwzględnieniem funkcji zdrowotnych.
  6. Organizowanie uczniom różnorodnych form współzawodnictwa sportowego.
  7. Kształtowanie pozytywnych -wzorców osobowości o wysokich warto­ściach moralnych.
  8. Realizacja zadań sportowych jako programu wychowawczego dla młodzieży.
  9. Prowadzenie działalności gospodarczej służącej realizacji zadań Klubu, a w szczególności pozyskiwaniu środków.

 

§7

Klub realizuje swojej zadania statutowe we współdziałaniu z klu­bami sportowymi, władzami samorządowymi i sportowymi.

 

§8

Klub opiera swoją działalność przede wszystkim na społecznej, pracy swoich członków i działaczy oraz pomocy sympatyków Klubu, a do prowadzenia swych spraw może zatrudniać pracowników.

 

Rozdział 3

Członkowie, ich prawa i obowiązki.

 

Członkowie Klubu dzielą się na:

  1. zwyczajnych,
  2. wspierających.

 

§10

  1. Członkami zwyczajnymi klubu mogą być uczniowie szkół, rodzice i nauczyciele, którzy złożą pisemną deklarację, uiszczą wpi­sowe i zostaną przyjęci przez Zarząd Klubu.
  2. Małoletni mogą być członkami Klubu za zgodą ich przedstawicieli ustawowych.

 

§11

Członkowie zwyczajni mają prawo do:

  1. uczestnictwa w Walnych Zebraniach Klubu z biernym i czynnym prawem wyborczym   z   ograniczeniami określonymi w art. 3 ust. 2 i 3 Ustawy – Prawo o Stowarzyszeniach.
  2. zgłaszania propozycji i wniosków wobec władz Klubu,
  3. uczestnictwa w zawodach i imprezach sportowych organizowanych przez Klub,
  4. korzystania z wszelkich urządzeń Klubu na zasadach określanych przez Zarząd Klubu,
  5. korzystania z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu.

 

§12

Członkami wspierającymi mogą być osoby fizyczne lub osoby prawne, które popierają cele Klubu, zostaną przyjęci przez Za­rząd i zadeklarują pomoc materialno -finansową dla Klubu.

 

§13

Członkowie wspierający mają prawo do:

  1. uczestniczenia bezpośrednio lub poprzez swoich delegatów w Walnych Zebraniach Klubu,
  2. zgłaszania wniosków i postulatów wobec władz Klubu,
  3. korzystania z obiektów sportowych Klubu,
  4. korzystania z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu.

 

§14

Do obowiązków członków Klubu należy:

  1. branie czynnego udziału w działalności Klubu,
  2. przestrzeganie postanowień statutu i uchwał władz Klubu,
  3. godne reprezentowanie barw Klubu,
  4. płacenie składek na zasadach ustalonych przez Walne Zebranie Klubu.

 

§15

Członkostwo w Klubie ustaje poprzez:

  1. dobrowolne wystąpienie zgłoszone na piśmie do Zarządu,
  2. skreślenie z listy członków uchwałą Zarządu w przypadku:
    1. umyślnego naruszenia postanowień statutu,
    2. nie brania udziału w działalności statutowej Klubu przez okres 6 miesięcy,
  1. działania na szkodę Klubu,
  2. rozwiązanie się Klubu.

 

Rozdział 4

Władze Klubu

  1. Władzami klubu są:
    1. Walne Zebranie Klubu,
    2. Zarząd,
    3. Komisja Rewizyjna.
  1. Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 2 lata. Wybór do nich następuje w głosowaniu tajnym lub jawnym w zależności od uchwały w tej sprawie.
  2. Uchwały wszystkich Władz Klubu zapadają zwykłą większością głosów o ile postanowienia statutu nie stanowią inaczej.

 

§17

  1. Walne Zebranie Klubu jest najwyższą władzą Klubu i może być zwyczajne i nadzwyczajne.
  2. Walne Zebranie Sprawozdawczo -Wyborcze Klubu  zwoływane jest przez Zarząd raz na 2 lata.
  3. Walne Zebranie Sprawozdawcze zwoływane jest przez Zarząd raz na rok.
  4. Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu zwoływane jest przez Zarząd Klubu:
    1. z własnej inicjatywy,
    2. na wniosek Komisji Rewizyjnej,
    3. na wniosek 1/3 ogółu członków.
  5. Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu odbywa się nie później niż w ciągu miesiąca od złożenia wniosku lub podjęcia uchwały i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.

 

§18

  1. Do wyłącznej kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:
    1. uchwalanie programów merytorycznej i finansowej działal­ności Klubu,
    2. rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
    3. uchwalanie na wniosek Komisji Rewizyjnej absolutorium dla Zarządu Klubu,
    4. wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
    5. podejmowanie uchwał o zmianie statutu lub rozwiązaniu Klubu,
    6. ustalanie wysokości i trybu płacenia składek członkowskich,
    7. rozpatrywanie i rozstrzyganie innych spraw wniesionych pod obrady Walnego Zebrania Klubu.
  1. Walne Zebranie Klubu jest prawomocne w pierwszym terminie przy obecności co najmniej l/2 członków uprawnionych do głosowania, a w drugim terminie bez względna liczbę obecnych, o ile ter­min ten był podany w zawiadomieniu.
  2. W Walnym Zebraniu Klubu mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez Zarząd.

 

§19

  1. Zarząd Klubu składa się z 5 członków wybieranych przez Walne Zebranie Klubu, którzy spośród siebie wybierają Prezesa i Sekretarza.
  2. Zebrania Klubu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej je­dnak, niż jeden raz na dwa miesiące.
  3. Do ważności uchwał Zarządu Klubu konieczna jest co najmniej l/2 liczby członków Zarządu +1, w tym Prezesa i Sekretarza.
  4. W przypadku równej ilości głosów rozstrzyga głos Prezesa lub prowadzącego zebranie członka Zarządu ( w przypadku nieobecności prezesa).
  5. W okresie między posiedzeniami Zarządu jego uprawnienia przysługują Prezesowi działającemu wspólnie z Sekretarzem.

 

§20

Do zadań Zarządu Klubu należy kierowanie bieżącą działalnością Klubu w okresach pomiędzy Walnymi Zebraniami Klubu, a w szczególności:

  1. reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu ,
  2. wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Klubu,
  3. uchwalanie okresowych planów działania i preliminarzy bu­dżetowych,
  4. powoływanie i rozwiązywanie komisji problemowych,
  5. przyjmowanie i skreślanie członków,
  6. zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  7. składanie sprawozdań z działalności Klubu.
  8. Ustalanie zadań i płac dla pracowników Klubu.
  9. Nadzór nad działalnością sekcji sportowych.
  10. Akceptowanie wniosków o podejmowaniu działalności gospodarczej .
  11. Zwoływanie Walnych Zebrań. Klubu.
  12. Podejmowanie uchwał w innych sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji Walnego Zebrania członków Klubu i Komisji Rewizyjnej ,

 

§21

  1. Członek Zarządu Klubu może być zawieszony w czynnościach lub odwołany ze składu Zarządu, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze statutem bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu.
  2. Uchwałę o zawieszeniu lub odwołaniu członka Zarządu podejmuje Zarząd większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
  3. Usunięty lub zawieszony członek Zarządu ma prawo do odwołania się do Walnego Zebrania Klubu w ciągu 30 dni od podjęcia uchwały o usunięciu lub zawieszeniu.

 

§22

  1. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolującym całokształt działalności Klubu.
  2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków wybieranych przez Walne Zebranie Klubu.
  3. Komisja wybiera ze swego grona Przewodniczącego i Sekretarza.
  4. Komisja Rewizyjna działa w oparciu o regulamin zatwierdzony przez Walne Zebranie Klubu.
  5. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
    1. przeprowadzanie okresowych, kontroli działalności statutowej i finansowej Klubu,
    2. wydawanie zaleceń pokontrolnych w przypadku stwierdzenia uchybień w działalności, określenie terminów oraz sposobów ich usunięcia,
    3. składanie sprawozdań z. całokształtu swej działalności na Walnym Zebraniu klubu oraz stawianie wniosku o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi ,
    4. składanie zastrzeżeń w stosunku do projektowanych uchwał, postanowień i przedsięwzięć Zarządu, jeżeli Komisja dojdzie do wniosku, że spowodują one lub mogą spowodować nieprawidłowości w działaniu Klubu,
    5. występowanie z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Walnego Ze­brania Klubu, względnie z wnioskiem o zwołanie posiedzenia Zarządu w przypadkach stwierdzenia niezgodnych z   prawem lub statutem bądź istotnymi interesami Klubu dzia­łań Zarządu.

 

§23

1.    Członek Komisji Rewizyjnej może być zawieszony w czynnościach lub odwołany z  jej     składu, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze statutem, bądź   w inny sposób zawiódł zaufanie  członków Klubu.

2.    Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu członka Komisji Rewizyjnej podejmuje Komisja Rewizyjna większością 2/3 głosów przy obecności wszystkich członków uprawnionych do głosowania.

3.    Odwołany lub zawieszony członek Komisji Rewizyjnej ma prawo odwołać się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni od podjęcia uchwały o odwołaniu lub zawieszeniu.

 

§24

W przypadku powstania wakatu w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej władzom tym przysługuje prawo dokooptowania nowych członków Klubu .

Liczba członków dokooptowanych nie może przekraczać 1/3 pochodzących z wyboru.

 

 

Rozdział 5

Wyróżnienia i kary

 

§25

  1. Za aktywny udział w realizacji zadań Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody.
  2. Zasady oraz tryb przyznawania wyróżnień oraz nagród określa regulamin uchwalony przez Zarząd Klubu.

 

§26

  1. W razie naruszenia postanowień statutu lub uchwał władz Klubu Zarządowi przysługuje -zgodnie z regulaminem zatwierdzonym przez Walne Zebranie Klubu - prawo wymierzenia następujących kar :
    1. upomnienia ,
    2. nagany,
    3. zawieszenia w prawach członka na okres do 12 miesięcy,
    4. wykluczenia.
  1. Od uchwały Zarządu o ukaraniu, członkowi Klubu przysługuje prawo do odwołania się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni od uchwały o ukaraniu.
  2. Uchwała Walnego Zebrania Klubu o ukaraniu jest ostateczna.

 

Rozdział 6

Majątek i fundusze Klubu

 

§27

  1. Na majątek Klubu składają się nieruchomości, ruchomości oraz fundusze.
  2. Na fundusze Klubu składają się:
    1. składki członkowskie,
    2. darowizny i zapisy,
    3. dotacje na zadania „państwowe z zakresu kultury fizycznej zlecone Klubowi,
    4. dotacje na zadanie zlecone przez samorząd terytorialny,
    5. dochody z majątku,
    6. dochody z działalności gospodarczej,
    7. inne wpływy.

 

§28.

Dla ważności oświadczeń w zakresie ważności praw, podejmowania zobowiązań majątkowych oraz udzielania pełnomocnictw wymagane są podpisy dwóch osób spośród następujących: Prezesa, Sekretarza, dwóch upoważnionych członków Zarządu.

 

Rozdział 7

Zmiana statutu i rozwiązanie się Klubu.

 

§29

Zmiany statutu Klubu wymagają uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.

 

§30

  1. Rozwiązanie się Klubu może nastąpić na podstawie uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
  2. Uchwała o rozwiązaniu się Klubu określa tryb likwidacji oraz cel na jaki ma być przeznaczony majątek Klubu.

 

 

 

 

Strona zoptymalizowana do rozdzielczoci 1024x768       autor: jasonj